Vind rust en herbron in de privé sauna & wellness

Hoe krijg je je energie terug en hoe behoud je ze?

Hoe krijg je je energie terug en hoe behoud je ze?
 
De privé sauna is de ideale plek om te ontspannen en tot rust te komen.
Even weg van het dagelijkse leven en de beslommeringen.
Even die telefoon en agenda aan de kant en het uur en de tijd vergeten.
Gewoon genieten en wat energie opdoen!
 
Die rust is goed voor ons en onderschat ook  niet de waarde van sauna, hammam en zelfs de jacuzzi.
Het immuunsysteem wordt verbeterd waardoor je minder vatbaar bent voor verkoudheden en zelfs voor griep.
Een privé sauna bezoek ervaren we als rustgevend en een energiebooster, en die energie willen we zo lang mogelijk behouden.
Met ons jachtig, druk en veelal stresserend leven is dit echter niet evident en ons stress hormoon (cortisol) gaat regelmatig in overdrive met als resultaat verminderde energie en vermoeidheid.
Zeg nu eerlijk; wanneer je meer energie hebt dan gaan een aantal zaken beter; je humeur en je geduld, je concentratie en ook je gewicht.
Af en toe ontsnappen aan die drukte en stress in de privé sauna is een goed idee maar daarnaast helpt het ook om op je voeding te letten en op die manier het stress hormoon in balans te brengen en te houden.
Wist je dat 55% van de mensen toegeeft dat ze minder bewust omgaan met wat ze eten wanneer ze moe en gestresseerd zijn?
Je hoeft geen zwaar detox programma of dieet te volgen.
Een aantal tips helpen je al een heel eind op weg!
Met deze tips werk je aan jezelf en je gehele systeem.
Met veel energie de lente tegemoet!
 
1.Krijg je B’s
B-vitamines dus, zij zorgen ervoor dat ons lichaam gezonde rode bloedcellen aanmaakt die we nodig hebben voor onze hersenen, zij zetten het eten om in energie en versterken ons metabolisme.
Vitamine B vind je in:
Groene bladgroenten: detox van het bloed, sterke antioxidant, geven een boost aan het immuunsysteem, helpt wonden te genezen, …
Noten en zaden: zij zorgen voor B1 (thiamine), wat nodig is om energie aan te maken, B3 voor het zenuwstelsel en gezonde huid, B6 zorgt voor weerstand & spijsvertering.
Mager vlees, vis & lever: zij zorgen voor essentiële vetzuren, geven het metabolisme kracht en helpen de zenuwcellen opbouwen.
Voedingsgist (biergist): Het is een gedeactiveerde gist, boordvol proteïnen, mineralen en vol vitamine B. Je koopt ze in tabletvorm.
 
2.Maca
De magie van Maca, het is een ongelooflijk supplement in de vorm van poeder. Het werd eeuwen geleden al gebruikt en het is een natuurlijke regulator van het cortisol niveau.
Het is bewezen dat Maca helpt bij het verbeteren van slaap, humeur, geheugen en zelfs het seks hormoon.
½ tot 1 theelepel om te starten, mix in een sapje, smoothie, yoghurt, … een makkelijke manier om adrenaline te stabiliseren en energie te krijgen!
 
3. Eet minder suiker
Dit is niet evident maar waarom is het van belang om minder suiker te eten? Suiker tast de reserves van B-vitamines aan (ondertussen is het duidelijk hoe belangrijk deze zijn) en het maakt dat de suikerspiegel in het bloed hoog staat en daarna; crasht. Hierdoor voelen we ons moe, futloos en prikkelbaar.
Laat je niet verleiden door artificiële suikers of suikervervangers in de light produkten; Deze zijn niet beter dan gewone suiker.
Kies liever voor natuurlijke suikers. Je vindt ze vooral in fruit & groenten of Stevia, palmsuiker, kokossuiker, agavesiroop, ahornsiroop (esdoornsiroop), dadelstroop.